Jumaat, 13 April 2012

Wanita tinggal bersama lima lelaki asing ditahan

MELAKA - Tindakan seorang wanita tempatan tinggal bersama lima lelaki warga asing menerima padah apabila dia dicekup dalam Ops 6P oleh Jabatan Imigresen negeri di Taman Merdeka di sini semalam.
sekadar hiasan


Program 6P iaitu pendaftaran, pemutihan, pengampunan, pemantauan, penguatkuasaan dan pengusiran bermula sejak 1 Ogos 2011 dan berakhir pada 10 April lalu yang antara lain bertujuan mengenal pasti jumlah sebenar pendatang asing di negara ini.
Dalam serbuan pada pukul 12 tengah malam itu, wanita berusia 30-an tersebut ditahan kerana dia dipercayai menjadi pelindung kepada lelaki warga Bangladesh berkenaan.
Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Kamalludin Ismail berkata, semasa serbuan yang diketuai Timbalan Pengarah Penguatkuasaan Imigresen negeri, Salmah Omar itu, salah seorang daripada mereka cuba melarikan diri.
"Lelaki itu cuba meloloskan diri melalui siling manakala empat lagi berada di ruang tamu termasuk wanita tempatan terbabit.
"Bagaimanapun lelaki yang cuba meloloskan diri itu berjaya ditangkap," katanya pada sidang akhbar di Jabatan Imigresen, Ayer Keroh di sini semalam.kosmo.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan