Isnin, 31 Disember 2012

Kisah benar...abang curang dengan isteri orang ..aduh...

sekadar hiasan
SAYA ada anak lima orang. Keluarga abang saya sebelum ini gembira dan bahagia. Abang saya seorang yang panas baran. Dia kalau marah memang senang ‘naik tangan’.
Perangai abang saya mula berubah sejak dia kenal dengan seorang wanita. Wanita itu masih berstatus isteri orang dan sudah mempunyai anak yang sudah dewasa.
Umur abang saya dalam ling�kungan 30-an dan manakala wanita itu 40-an. Malah, abang saya ini sudah mula tidak pulang ke rumah berhari-hari lamanya.

Ada kalanya dia keluar tengah malam selepas anak tidur dan pulang sebelum anak bangun. Dia juga kerap pukul, cekik, hantuk kepala isteri ke dinding dan tidur berasingan dengan isterinya.


Dia akan marah dan pukul kakak ipar saya yang selalu masuk campur hal dia dengan wanita itu. Kini sudah tiada ada lagi kemesraan antara anak, ibu bapa dan adik-beradiknya.

Perkara itu berlarutan sehingga setahun. Kakak saya sudah merujuk di pejabat agama dan ajak abang saya pergi kaunseling, tetapi perkara itu tidak dihiraukan.

Pelbagai usaha sudah dilakukan keluarga saya dan kakak ipar saya, tetapi tidak berhasil. Kawan abang saya mengaku pernah temankan abang saya berjumpa dan tidur dengan wanita terbabit.

Saya juga sudah berjumpa dengan suami wanita itu untuk memberitahu keadaan sebenar dan berharap suaminya dapat mengambil tindakan, tetapi hampa.

Solat pun abang saya abaikan. Saya ada cuba cara kampung sebab katanya abang saya ada kena guna-guna dengan wanita itu dan keputusannya sama, tidak berhasil juga.

Kami selalu juga bersolat hajat meminta pertolongan daripada Allah. Saya perlukan bantuan Dr untuk bantu memberi jalan penyelesaian.harianmetro.

EMA,
Selangor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan