Jumaat, 13 April 2012

Kaedah untuk jadik anak dara semula....Bentuk semula vagina

PENGECUTAN vulva-vagina atau juga dikenali sebagai atrofi vullva-vagina merupakan sebahagian simptom biasa pada wanita yang sedang melalui tempoh menopaus.
Kelemahan tisu sekitar vagina, kerengsaan, kekeringan dan rasa sakit di sekitar tisu vagina merupakan antara gejala yang dirasai akibat dari pengecutan tersebut.
Keadaan itu menimbulkan ketidakselesaan terutama ketika hubungan kelamin yang secara tidak langsung menjejaskan keintiman antara suami dan isteri.

 




Pakar Runding Bidang Uroginekologi di Klinik Obstetri dan Ginekologi Universiti Insubria di Varese, Itali, Profesor Stefano Salvatore, berkata, atrofi vagina berlaku disebabkan kekurangan kolagen pada lapisan kulit dalam vagina yang dikenali sebagai membran mukosa pada bahagian vagina.
Katanya, keadaan itu menyebabkan vagina kering sehingga menimbulkan ketidakselesaan ketika hubungan intim suami dan isteri.
Begitupun katanya, gejala itu kini boleh diatasi menerusi cara biostimulasi iaitu menggunakan teknologi laseri Vulvo-Vaginal Laser Reshaping (V2LR).
Teknologi tersebut berupaya mengembalikan fisiologi vulva-vagina kepada keadaan asal sebagaimana ketika usia muda.
"V2LR digabungkan dengan teknologi laser unggul yang baru, iaitu teknologi Pulse-Shape-Design (PSD) yang direka khas untuk merangsang penghasilan kolagen dalam mukosa vagina.
"Selain itu, teknologi ini juga boleh memulihkan keadaan tisu vagina melalui sistem pengimbas HiScan V2LR dalam keadaan yang selamat lagi selesa," katanya.
Beliau berada di Kuala Lumpur bagi memperkenalkan V2LR di negara ini hasil kerjasama antara syarikat tempatan NeoAsia (M) Sdn. Bhd. dan DEKA, sebuah syarikat dari Florentine, Itali.
Menurut Salvatore, V2LR merupakan rawatan tidak invasif iaitu rawatan yang tidak membabitkan pembedahan serta penggunaan sutur atau kokot.
Teknologi ini boleh membaiki ciri estetik yang telah berkurangan akibat perubahan pada vulva-vagina.
"Rawatan ini tidak menyakitkan cuma pesakit berasa sedikit tidak selesa. Malah mereka boleh kembali kepada kehidupan seperti biasa sejurus selepas rawatan
"Lebih penting rawatan ini pasti akan menjadikan hubungan intim antara suami dan isteri dapat ditingkatkan," katanya.
Beliau menambah, V2LR juga merupakan satu alternatif yang baik kepada terapi penggantian hormon yang diambil oleh wanita bagi merawat kekecutan mukosa akibat menopaus.
Ia juga sebagai alternatif bagi pembedahan vagina konvensional yang bertujuan membetulkan morfologi vulva-vagina dan perubahan yang berlaku selepas kelahiran anak serta kesan-kesan penuaan.
Dalam pada itu Pengasas dan Pengarah Urusan NeoAsia (M) Sdn. Bhd., Jimmy Ang berkata, teknologi V2LR direka untuk mengembalikan ciri estetik vagina dan mengatasi masalah-masalah membabitkan fungsi vagina serta simptom-simptom menopaus yang biasa dialami.
Katanya, industri kosmetik dan kecantikan sentiasa berkembang dan berubah di mana kini kepentingannya menjangkau peningkatan rupa fizikal seseorang.
Katanya, perkembangan teknologi pada masa sekarang bertumpu pada usaha untuk mengatasi dan mencegah masalah yang memberi impak kepada kehidupan seperti penuaan.
"Sehubungan dengan itu, pengenalan V2LR melambangkan evolusi dan revolusi industri ini. Saya berasa berbesar hati kerana NeoAsia diamanahkan oleh DEKA untuk mengalas tanggungjawab sebagai pengedar tunggal untuk V2LR di Malaysia," katanya. utusanmalasyia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan