Jumaat, 20 April 2012

Anak tiri yang derhaka

KESAL...Dollah (kiri) ketika ditemu bual wartawan Harian Metro.
KESAL...Dollah (kiri) ketika ditemu bual wartawan Harian Metro.
GOMBAK: “Sudahlah mereka ugut nak bunuh anak saya, nak berjumpa dengan isteri saya pun, saya terpaksa lakukan secara sulit sedangkan sebelum ini saya yang membesarkan mereka.”
Itu keluhan seorang lelaki yang kecewa dengan tindakan dua anak tiri perempuannya berusia 17 dan 20 tahun yang didakwanya turut pernah mengancam mencederakannya dengan parang serta merosakkan motosikalnya.
Dia yang mahu dikenali sebagai Dollah, 48, yang cacat di kaki akibat kemalangan jalan raya pada 2010, kini hanya berpeluang berjumpa dengan isteri keduanya itu seminggu sekali secara sulit, sama ada di restoran ataupun tempat kerja wanita itu.

Dollah berkata, selepas perkahwinan dengan isteri keduanya itu pada 2005 dia mengambil tanggungjawab membesarkan empat anak tirinya iaitu seorang lelaki dan tiga perempuan.


“Hasil perkahwinan ini saya dianugerahkan seorang cahaya mata perempuan berusia tiga tahun, tetapi sejak empat bulan lalu saya langsung tidak dapat berjumpa anak saya itu kerana dihalang dua kakak tirinya.harianmetro.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan