Rabu, 21 November 2012

Parang di perut....kata jenayah menurun tapi rakyat makin terancam

KUALA LUMPUR: Seorang wanita menempuh detik mencemaskan selepas ditahan tiga lelaki ketika menuju ke tempat letak kereta di Jalan Sri Jati, Brickfields, sebelum seorang daripada mereka mengacukan parang ke perutnya dan merampas beg komputer riba bersama rantai leher serta barangan lain menyebabkan kerugian dianggar RM10,000, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, mangsa berusia 25 tahun yang ingin pulang ke rumah selepas bekerja, terkejut apabila sebuah Proton Perdana berwarna perak menghalang laluannya.
sekadar hiasan

Menurut sumber, mangsa yang panik cuba berpatah balik bagi menyelamatkan diri, namun gagal apabila seorang daripada mereka berjaya menangkapnya dan terus mengacukan parang ke perut.
“Lelaki itu merentap rantai leher mangsa dan merampas beg mengandungi komputer riba, wang tunai, cakera simpanan data dan dua telefon bimbit yang semuanya bernilai RM10,000.
“Penjenayah berkenaan juga turut cuba mengambil subang mangsa, tetapi tidak sempat apabila dia melawan dan berjaya melepaskan diri lalu berlari ke arah deretan kedai sambil menjerit meminta tolong,” katanya.
Sumber berkata, suspek yang panik masuk ke dalam kereta dan beredar dari situ.

Mangsa yang trauma dengan kejadian itu ditenteramkan orang awam yang menyedari kejadian itu dan dia membuat laporan di Balai Polis Brickfields.hmetro.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan