Jumaat, 11 November 2011

Siswi jadi hamba seks bomoh, foto bogel dirakam

Sedih bila baca tajuk berbunyi Siswi jadi hamba seks bomoh, foto bogel dirakam.Dah nama Siswi, tapi masih cetek akal untuk nilai baik dan buruk.
Ikuti berita Bernama:
Kerana ingin mengubah nasibnya, seorang pelajar perempuan sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Kuala Lumpur menjadi mangsa hamba seks seorang bomoh lelaki sejak April tahun ini.
Ketua Jabatan Aduan dan Khidmat Awam MCA Datuk Michael Chong berkata mangsa yang dikenali sebagai Loh, 21, mengenali bomoh itu, 50, ketika sedang bercuti bersama rakan dan keluarganya dua tahun lepas.
“Bomoh itu menilik tapak tangan mangsa dan mendakwa mangsa akan mengalami nasib malang berpanjangan termasuk meninggal jika berkahwin atau menjadi isteri kedua jika tidak diubati.
“Mangsa yang naif dan tidak tahu apa-apa itu kemudian mendapatkan khidmat nasihat dan kaunseling daripada bomoh itu sehingga mula bertemu secara serius April lepas,” katanya pada sidang media yang turut dihadiri mangsa di Kuala Lumpur hari ini.
Beliau berkata bomoh yang telah berkahwin itu mendakwa mangsa yang turut menghidap penyakit diabetes boleh diubati jika menjadi rakan perniagaannya dan meluangkan masa bersamanya.
Chong berkata kerana terpedaya dengan nasihat bomoh yang dikenali ramai itu, mangsa bersetuju untuk menjalinkan hubungan seks sejak April dengan suspek dalam usaha mengubah nasibnya.
Beliau berkata sepanjang hubungan itu suspek telah mengambil gambar mangsa ketika dalam keadaan bogel dengan mendakwa sebagai ritualnya untuk membantu mangsa.
“Setelah sedar yang dirinya ditipu, mangsa cuba mengambil gambar suspek namun dipukul dan ditampar sama ada di rumah suspek atau hotel di bandaraya ini,” katanya.
Beliau berkata mangsa yang mengambil jurusan pemakanan itu mendakwa hasil pemeriksaan doktor, dia turut didapati dijangkiti penyakit kelamin (STD) sepanjang menjalin hubungan seks sebanyak 12 kali dengan suspek.
Suspek mengugut mangsa supaya tidak melaporkan kejadian malang itu kepada keluarganya atau berdepan dengan tindakan penyebaran gambar bogelnya di Internet, katanya.
Chong berkata bimbang akan perkara yang lebih buruk berlaku, mangsa mendapatkan khidmatnya bagi tujuan keselamatan dan pihaknya sedang meneliti bukti dan maklumat bagi membawa suspek ke muka pengadilan.
Katanya, tujuh kes membabitkan sindiket bomoh penipu direkodkan sepanjang tahun ini yang membabitkan penipuan wang sebanyak RM433,000 dilaporkan kepada pusatnya berbanding RM260,000 dan lapan kes tahun lepas
Bomoh atau mbah dukun atau penyihir laki-laki juga pawang apa nama itu pernah berhubungan dengan orang yang punya kepercayaan di kalangan masyarakat. Sebahagian besar daripada kita percaya bahawa roh jahat dapat dihilangkan dan disembuhkan dari tubuh kita melalui bomoh saat ini. Kami percaya mereka kerana seseorang kita terpercaya seperti keluarga keluarga atau teman tertutup, dianjurkan untuk orang ini untuk sembuh masalah roh jahat. Jadi kerjaya sebagai bomoh tidak memerlukan sijil formal seperti anda ingin menjadi doktor wajib memerlukan MDdegree.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan