Selasa, 18 Oktober 2011

Bakar Isteri hidup-hidup

KUALA LUMPUR: Tubuh badan isteri yang melecur dipercayai dibakar suaminya sendiri dalam bilik mandi di rumah mereka di Kampung Baru, tengah malam Sabtu lalu difahamkan bagaikan ‘daging bakar’.
Sumber berkata, berdasarkan keterangan saksi, dalam kejadian jam 12.20 malam itu, suami mangsa berusia 28 tahun dan bekerja sebagai kerani sempat memadamkan api dalam bilik air dan badan mangsa dengan air sebelum menjerit meminta tolong.
sekadar hiasan

Katanya, jeritan lelaki itu didengari jiran sebelum mereka berlari ke rumah mangsa untuk membantu.

“Menurut saksi, keadaan kulit mangsa bagai ‘daging bakar’ dan cukup menyayat hati malah berbau hangit.

“Mangsa sudah tenat ketika itu dan kesan melecur di seluruh tubuhnya menyebabkan saksi membuat tafsiran dia sukar diselamatkan,” katanya.
sekadar hiasan

Menurutnya, suami mangsa berkelakuan panik dan sedih ketika meminta pertolongan namun mewujudkan rasa sangsi apabila semua kesan bakar berjaya dipadamkan.
Menurut sumber, hasil bantuan jiran, mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan kini berada dalam keadaan kritikal.

Tinjauan Harian Metro ke rumah mangsa mendapati keadaan rumah berkunci manakala bilik air yang dipercayai tempat kejadian berlaku terdapat kesan terbakar.
Beberapa jiran yang ditemui memberitahu mereka hanya mengetahui mengenai kejadian itu selepas membaca laporan muka depan Harian Metro, semalam.

Jiran mangsa dikenali sebagai Ehsan, 55 berkata, dia langsung tidak mendengar pertengkaran antara pasangan itu, malah tidak mengetahui mengenai kejadian itu.

Katanya, pasangan itu menyewa di rumah kayu dua tingkat itu sejak setahun lalu dan mempunyai dua anak lelaki berusia tiga dan lima tahun.

Semalam, Harian Metro melaporkan seorang jururawat berusia 28 tahun melecur lebih 80 peratus akibat tindakan suaminya ‘meletupkan’ wanita berkenaan dipercayai bermotifkan cemburu. Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, pihaknya sedang menyiasat motif kejadian dan mangsa masih menerima rawatan di HKL.

sumber:harian metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan