Ahad, 28 April 2013

Van Persie tak layak


London: Arsene Wenger langsung tidak menghiraukan bekas pemainnya di Arsenal, Robin van Persie apabila menegaskan Michael Carrick sepatutnya menjadi Pemain Terbaik Tahunan.
“Saya lebih senang memilih Carrick. Dia boleh bermain di Barcelona dan boleh menyesuaikan diri dengan gaya permainan mereka,” kata Wenger.

“Dia mempunyai pandangan yang bagus, seorang pemain yang bijak dan juga kerana apa yang dicapainya sepanjang karier.” Sumbangan 24 gol oleh Van Persie dalam 31 perlawanan bersama Manchester United melonjakkan kelab itu ke mercu kegemilangan selepas berpindah dari Arsenal dengan bayaran £22 juta (RM103.2 juta) musim lalu.
Penyerang Belanda berusia 29 tahun itu sudah pasti akan menerima layanan kasar sebaik kembali ke Stadium Emirates sebagai juara bersama United malam ini.

Begitupun Wenger berkata, rakan sepasukan RvP, Carrick, 31 lebih layak menerima anugerah Persatuan Pemain Bolasepak Profesional (PFA) itu.

“Robin pernah mengalami kemarau jaringan pada satu ketika. Undian dibuat pada masa itu dan ia mungkin akan memberi kesan kepadanya.
Foto
VAN Persie.
“Luis Suarez pula memusnahkan peluang meraih ganjaran itu! Anda juga ada Gareth Bale tetapi Carrick adalah pemain yang kurang diberi tumpuan di England.

“Ada kalanya bukan saja penyerang perlu diberi ganjaran tetapi juga pemain sejati yang menjadi nadi permainan. Carrick berhak menerimanya.
“Saya akan memilih Carrick kerana Robin sudah mendapatkannya musim lalu. Berikan saja kepada pemain yang berbeza. Dia melakukan hantaran berkualiti.” Wenger turut menegaskan beliau tidak mempunyai masalah jika pemainnya mengucapkan tahniah kepada United kerana kejayaan mereka sebelum perlawanan utara London malam ini.

“Dalam hidup, lakukan sebaik mungkin dan jika ada yang lebih kuat daripada anda, hormati mereka,” katanya.

“Ia bukan mudah tetapi saya bangga bekerja di England di mana budayanya menghormati mereka yang menang.” - Agensi
Sumber : harianmetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan