Rabu, 16 Januari 2013

Ilmu kebal penjenayah

Kuala Lumpur: Di sebalik sikap mereka yang ganas, nyata anggota kumpulan penjenayah tegar di negara ini masih berfikiran dangkal apabila percaya dan taksub kepada tangkal sebagai punca ‘kehebatan’ mereka.
Taring babi tunggal, tulang manusia dan abu mayat adalah antara bahan yang dipuja mereka sebelum dijadikan tangkal, diberi nama ‘tangkal pelepas’ dengan harga ada yang mencecah RM100,000.
Mendedahkan perkara itu, seorang bekas anggota satu kumpulan jenayah paling dikehendaki polis yang mahu dikenali sebagai Black, 36, berkata harga ‘tangkal pelepas’ berbeza-beza bergantung kepada keberkesanannya untuk meloloskan diri daripada ditahan polis.

Menurutnya, kebanyakan penjenayah percaya tangkal amat penting kerana ia mampu menjayakan sesuatu rompakan, samun atau apa saja aktiviti jenayah.
FotoANGGOTA polis menunjukkan tangkal penjenayah. Gambar kanan, ayat pelangkah yang digunakan ketika memecah masuk rumah.

“Malah, ada juga yang percaya tangkal mampu memberikan kelebihan seperti kebal dan halimunan sehingga mampu mengelakkan pemakainya dikesan,” katanya kepada Harian Metro.harianmetro.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan