Sabtu, 20 Julai 2013

Lagi mangsa Pergaduhan Kongsi gelap.....Ditetak di restoran nasi kandar

sekadar hiasan

GEORGETOWN - Tiga lelaki cedera diserang dan ditetak sekumpulan 10 lelaki dipercayai kongsi gelap di sebuah restoran nasi kandar di Perai malam kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 9.50 malam di sebuah restoran nasi kandar.

“Dalam pergaduhan itu, 10 lelaki yang bersenjatakan pedang dan parang menyerang tiga lelaki yang sedang menjamu selera di restoran berkenaan yang dipercayai kaitan dengan dendam lama yang melibatkan soal perniagaan.

“Mangsa yang berusia lingkungan 19 hingga 24 tahun mengalami kecederaan serius di beberapa anggota badan antaranya kepala, tangan, siku dan belakang badan yang kemudiannya dibawa ke Hospital Seberang Jaya untuk mendapat rawatan lanjut,” katanya ketika dihubungi semalam.

Menurutnya, polis kemudiannya menahan dua suspek di kawasan Butterworth beberapa jam selepas kejadian.

“Kedua-dua suspek yang ditahan berusia 27 dan 29 tahun. Turut dirampas, lima bilah parang, sebilah pedang samurai dan sebatang cota. Hasil siasatan, kedua-dua mereka tidak bekerja dan salah seorangnya mempunyai rekod jenayah lampau.

“Kita masih mengesan baki kumpulan ini yang dipercayai masih berada di kawasan yang sama. Siasatan awal mendapati, pergaduhan itu dipercayai berpunca dari tidak puas hati berhubung perniagaan.

"Bagaimanapun,kita masih menyiasat motif kejadian dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana merusuh,” katanya.


sumber:sinarharian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan